machiavelli.ro

administratie.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

mineritmodern.ro

directorit.ro

   Comunicare politica / Miercuri, 07 Mai 2014

Aplicaţie on-line pentru alegătorii care vor să-şi definească opţiunile de vot pentru PE

eurovox.jpgUn grup de cercetători clujeni de la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării au lansat oficial, marţi, aplicaţia 'Euvox 2014', care funcţionează în toate ţările Uniunii Europene şi este disponibilă şi în limba română, fiind destinată alegătorilor care vor să afle mai multe despre programele partidelor pentru alegerile din 25 mai.
Aplicaţia conţine o serie de întrebări care se referă la anumite teme europene, dar şi câteva întrebări specifice realităţilor româneşti, care au fost formulate de către grupul de cercetători clujeni.

Scopul aplicaţiei 'Euvox 2014' este acela de a-i ajuta pe cetăţenii cu drept de vot în demersul lor de a alege cu ce partid să voteze, în contextul în care puţine sunt acele persoane care au timp şi disponibilitate să studieze platformele program ale tuturor partidelor, pentru a vedea care răspunde cel mai bine cerinţelor sale.

'Este vorba de spre o aplicaţie care funcţionează la nivel european, în toate cele 28 de state membre ale Uniunii. Ea a rezultat în urma colaborării dintre mai multe universităţi, mai precis dintre grupuri de cercetători, câte o echipă în fiecare ţară din Uniune. Este o aplicaţie care ia în considerare poziţiile partidelor importante dintr-o ţară, cu şanse de a câştiga accederea în Parlamentul European, pe un număr de afirmaţii care să fie relevante ca teme de dezbatere la nivel european, dar cu o componentă specifică pentru fiecare ţară în parte', a explicat George Jiglău, cercetător în cadrul acestui proiect. Acesta a explicat că analiza celor şase partide luate în considerare pentru această aplicaţie a fost făcută de experţii cu care colaborează Facultatea de Ştiinţe Politice.

Aplicaţia permite ca pe baza răspunsurilor date de utilizator să se genereze un grafic care să indice cât de compatibil este respondentul cu un anumit partid politic.

La rândul său, Gabriel Bădescu, şeful Departamentului de Ştiinţe Politice din cadrul facultăţii, a explicat că aplicaţia are şi scopul de a-i încuraja pe români să participe la alegerile pentru Parlamentul European, ale cărui puteri au sporit în ultimii ani, devenind astfel un foarte important factor de decizie la nivelul Uniunii.

'Este vorba despre alegerile europene, la care românii au votat fără mult entuziasm prima dată şi problema este că şi acum vor vota destul de puţini şi e mare păcat pentru că viaţa noastră de zi cu zi este influenţată de votul în Parlamentul European. Este un proiect al cărui scop este de a-i face pe oameni interesaţi de aceste alegeri, dar mai ales de informare, de a şti ce se discută, care sunt temele. Iar aceste teme nu se regăsesc întotdeauna în discuţiile care au loc în spaţiul public românesc', a explicat Gabriel Bădescu.

De asemenea, pe baza răspunsurilor date de utilizatori la întrebările din aplicaţie cercetătorii clujeni vor face analize privind comportamentul de vot sau preferinţele românilor vizavi de diverse teme. AGERPRES

Alte articole din Comunicare politica



 
Newsletter

Idei pentru Lideri
Citate de Abraham Lincoln pentru comunicatori lincoln_abraham.jpg
Cel mai cunoscut preşedinte al Statelor Unite din secolul al XIX-lea, Abraham Lincoln, a fost izvor de inpiraţie pentru mulţi comunicatori timp de aproape două secole.
Pentru a aminti de înţelepciunea celui care a spus că “Votul este mai puternic decât glonţul”, PR Daily a “tradus” câteva dintre citatele care-l au ca autor pe cel de-al 16-lea preşedinte american.
Citatul saptamanii
Henry Ford - “Când totul pare a-ţi fi împotrivă, aminteşte-ţi că avionul decolează împotriva curentului, nu pe direcţia lui”
ford_henry.jpg
Interviu
Jacques Séguéla: “Publicitatea este o meserie a iubirii, nu o meserie a banilor” seguela_jacques.jpg
Jacques Séguéla, cunoscut drept guru-ul publicităţii franceze, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii şi pasiunii pentru creativitate.
Cu câteva zile înainte de a împlini 80 de ani, Séguéla a participat la Forumul de Afaceri Regional Franţa - Europa de Sud-Est care s-a încheiat miercuri la Bucureşti.
Cartea saptamanii
”Cei care schimbă”: o carte despre cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care au reușit în lupta cu multinaționalele cei-care-schimba.jpg
”Cei care schimbă”, noua apariție editorială de la Publica, este prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă.
Mona Dîrțu și Andreea Roșca desăvârșesc cei 20 de ani petrecuți în presa de business cu o carte care desparte apele mediului de afaceri din România. ”Cei care schimbă” jocul ne prezintă poveștile acelor antreprenori români care au ales lupta în detrimentul cârdășiei, atenția pentru clienți în schimbul contractelor cu statul și pasiunea în locul șmecheriei. Istoriile City Grill, MedLife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert și Bitdefender sunt cele care țes zestrea ADN-ului antreprenorial românesc de calitate.
Site-ul saptamanii
Portal EURES va fi lansat în 2014 EURES_new_website.jpg
EURES, portalul dedicat mobilităţii europene pentru ocuparea forţei de muncă, va fi supus unei transformări la începutul anului 2014.
Portalul va avea o nouă aplicaţie „CV Online”, funcţii de căutare îmbunătăţite, un nou design grafic şi de interacţiune şi va fi mai uşor de folosit.
das-instalatii.ro

Afisari
counter