machiavelli.ro

administratie.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

mineritmodern.ro

directorit.ro

   Publicitate si PR / Joi, 29 Mai 2014

Televiziunea domină piața de publicitate din România

tv_advertising.jpgCu 305 milioane de euro investiții în publicitate, în anul 2013, România se plasează în prima parte a topului țărilor din Europa Centrală și de Est, arată recentul studiul „Media Fact Book 2014”, realizat de Initiative România.
În Polonia, țară cu 38,5 milioane de locuitori, consumul de publicitate în 2013 a fost de 1,61 miliarde de euro (TV, internet, radio, print și outdoor), scrie Forbes.

Piața din Cehia (10,5 milioane de locuitori) a atras investiții publicitare de 1,36 miliarde euro. Polonia și Cehia sunt cele mai atractive piețe din zonă. În Ungaria (9,9 milioane de locuitori), publicitatea s-a ridicat anul trecut la 420 milioane de euro.

După aceste trei țări, urmează România. Bugetul de 305 milioane de euro în 2013 este la nivelul anului 2010. Piețe mai sărace decât România (dar cu o populație mult mai mică) sunt: Slovacia - 277 milioane de euro, Croația - 189 milioane de euro, Bulgaria - 179 milioane de euro și Serbia - 155 milioane de euro.

Ponderea bugetului TV consumat din total investiții publicitare în România a fost în 2013 de 63%. Această cifră ridicată arată că advertiserii își mențin preferința pentru acest mediu foarte dezvoltat și cu mare impact la publicul românesc. Cu această cifră procentuală, România se află printre fruntașele consumului de publicitate pe TV. În fața României se află Albania (74%), Macedonia (71%) și Bosnia Herțegovina (70%). Bugetul de publicitate TV cu cea mai scăzută cotă de piață s-a înregistrat în Estonia: 29%. În această țară, printul are un market share de 28% din volum total investiții publicitare (84 milioane de euro).

O distrbuție a investițiilor publicitare mult mai echilibrată există în piețele mature din zonă: Polonia, Cehia și Ungaria. În Polonia, televiziunea are o cotă de 47%, iar în Cehia, de 40%. În Ungaria, ponderea televiziunii din bugetul total de publicitate a fost de 41%. Presa scrisă are cifre ridicate în aceste țări: 35% în Cehia, 21% în Ungaria și 13% în Polonia. Presa noastră a atras doar 6% din bugetul total de publicitate, fiind cea mai mică cifră procentuală a printului dintre cele 16 țări din zonă.

Ponderea investițiilor în promovarea pe digital din total buget de publicitate consumat în fiecare țară se prezintă astfel, conform „Media Fact Book”: Polonia - 25%, Cehia - 10%, Ungaria - 23%, România - 15%.

Sursa: Forbes.

Alte articole din Publicitate si PR



 
Newsletter

Idei pentru Lideri
Citate de Abraham Lincoln pentru comunicatori lincoln_abraham.jpg
Cel mai cunoscut preşedinte al Statelor Unite din secolul al XIX-lea, Abraham Lincoln, a fost izvor de inpiraţie pentru mulţi comunicatori timp de aproape două secole.
Pentru a aminti de înţelepciunea celui care a spus că “Votul este mai puternic decât glonţul”, PR Daily a “tradus” câteva dintre citatele care-l au ca autor pe cel de-al 16-lea preşedinte american.
Citatul saptamanii
Henry Ford - “Când totul pare a-ţi fi împotrivă, aminteşte-ţi că avionul decolează împotriva curentului, nu pe direcţia lui”
ford_henry.jpg
Interviu
Jacques Séguéla: “Publicitatea este o meserie a iubirii, nu o meserie a banilor” seguela_jacques.jpg
Jacques Séguéla, cunoscut drept guru-ul publicităţii franceze, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii şi pasiunii pentru creativitate.
Cu câteva zile înainte de a împlini 80 de ani, Séguéla a participat la Forumul de Afaceri Regional Franţa - Europa de Sud-Est care s-a încheiat miercuri la Bucureşti.
Cartea saptamanii
”Cei care schimbă”: o carte despre cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care au reușit în lupta cu multinaționalele cei-care-schimba.jpg
”Cei care schimbă”, noua apariție editorială de la Publica, este prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă.
Mona Dîrțu și Andreea Roșca desăvârșesc cei 20 de ani petrecuți în presa de business cu o carte care desparte apele mediului de afaceri din România. ”Cei care schimbă” jocul ne prezintă poveștile acelor antreprenori români care au ales lupta în detrimentul cârdășiei, atenția pentru clienți în schimbul contractelor cu statul și pasiunea în locul șmecheriei. Istoriile City Grill, MedLife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert și Bitdefender sunt cele care țes zestrea ADN-ului antreprenorial românesc de calitate.
Site-ul saptamanii
Portal EURES va fi lansat în 2014 EURES_new_website.jpg
EURES, portalul dedicat mobilităţii europene pentru ocuparea forţei de muncă, va fi supus unei transformări la începutul anului 2014.
Portalul va avea o nouă aplicaţie „CV Online”, funcţii de căutare îmbunătăţite, un nou design grafic şi de interacţiune şi va fi mai uşor de folosit.
das-instalatii.ro

Afisari
counter