machiavelli.ro

administratie.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

mineritmodern.ro

directorit.ro

   News / Luni, 30 Iunie 2014

CNIPMMR a lansat proiectul FORȚA - “Femei Ocupate, Resursă pentru o Țară Activă”

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) derulează în perioada mai 2014 - octombrie 2015 proiectul FORȚA - ”Femei Ocupate, Resursă pentru o Țară Activă” .
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 și are o valoare totală eligibilă de 7.269.149,11 lei. Proiectul vizează promovarea principiului egalității de șanse și de gen la nivelul societății civile, instituțiilor publice și firmelor din 5 regiuni de dezvoltare - Bucureşti-Ilfov, Nord Vest, Nord Est, Sud şi Sud Est - prin identificarea, analizarea și implementarea bunelor practici europene în domeniu, în vederea creșterii ocupării în rândul femeilor și al persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile.

Acest demers va fi realizat prin promovarea și sprijinirea dezvoltării profesionale și antreprenoriale a acestora. Proiectul prezintă o importantă componentă de implicare activă, conștientizare și creare de rețele de actori relevanți în vederea obținerii unui efect multiplicator la nivelul grupului țintă, atât în ceea ce privește problematica egalității de șanse și de gen, cât și în asigurarea unor trasee integrate eficiente de tip conștientizare-formare-ocupare, conștientizare-formare-promovare profesională, conștientizare-formare-antreprenoriat.

Prin dezvoltarea Comitetului Antreprenorial Feminin și a rețelei de birouri regionale, proiectul vizează implementarea unor acțiuni sistematice, inovatoare și concrete de conștientizare, motivare și sprijinire a dezvoltării profesionale și antreprenoriale a femeilor. Astfel, beneficiarii acestor măsuri vor putea să utilizeze bunele practici identificate și promovate în cadrul proiectului, vor dobândi ompetențe noi și actualizate, vor dobândi competențe antreprenoriale și vor beneficia de sprijin în inițierea unei afaceri, astfel încât să devină la rândul lor promotori și exemple ale aplicării principiului egalității de șanse și de gen pe piața muncii din România. Pe această bază, beneficiarii își vor aduce o contribuție directă la dezvoltarea durabilă a comunității în care trăiesc și vor contribui la dezvoltarea unei societăți tolerante și inclusive.

Obiectivele specifice ale proiectului FORȚA constau în:
1. Creșterea gradului de ocupare și integrare a femeilor pe piața muncii, prin cursuri de calificare și recalificare pentru minimum 660 femei din regiunile București-Ilfov, Nord Vest, Nord Est, Sud și Sud Est;
2. Sprijinirea reintegrării pe piața muncii a șomerelor de lungă durată, mai ales a celor cu vârsta de peste 45 de ani prin activități de calificare/recalificare și perfecționare;
3. Stimularea antreprenoriatului feminin prin acțiuni de suport, precum cursuri de dezvoltare a competențelor antreprenoriale pentru 440 persoane și consultanță și sprijin în vederea deschiderii unei afaceri pentru minimum 20 de persoane;
4. Dezvoltarea unui Comitet Antreprenorial Feminin și a unei rețele de birouri regionale care să sprijine identificarea și schimbul de bune practici și care să implementeze inițiative de promovare a egalității de șanse și de gen, de dezvoltare profesionale și personală a femeilor, de promovare a modalităților de conciliere a vieții personale cu cea profesională, de înlăturare a stereotipurilor și prejudecăților de gen la nivelul regiunilor București-Ilfov, Nord Vest, Nord Est, Sud și Sud Est;
5. Creșterea gradului de conștientizare și informare cu privire la principiul egalității de șanse.

Principalele activităţi care se vor derula pentru atingerea obiectivelor propuse sunt:
- Furnizarea serviciilor de instruire pentru un număr de 1100 femei din cele 5 regiuni vizate (Bucureşti-Ilfov, Nord Vest, Nord Est, Sud și Sud Est);
- Realizarea unei analize a contextului local și a unui schimb de bune practici în materie de egalitate de șanse, dezvoltate la nivel național și transnațional;
- Organizarea unei campanii de informare şi conştientizare destinate administrațiilor publice centrale și locale și partenerilor sociali prin organizarea a 5 workshop-uri regionale tematice;
- Furnizarea unor cursuri de calificare și de formare profesională, la care vor participa minimum 660 femei;
- Furnizarea unor cursuri de dezvoltare a competențelor antreprenoriale pentru 440 femei;
- Examinarea şi certificarea a minim 935 de persoane, dintre participanţii la programele de calificare/recalificare și la cele de dezvoltare a competențelor antreprenoriale;
- Furnizarea serviciilor de consiliere şi asistenţă pentru iniţierea unei afaceri pentru cel puţin 100 de persoane din grupul ţintă;
- Înfiinţarea a minimum 20 de noi afaceri feminine;
- Crearea unei comitet și a unei rețele pentru antreprenoriatul feminin;
- Activităţi de promovare şi informare permanentă a proiectului prin conferinţe, comunicate, articole, buletine informative online, ș.a.

Alte articole din News



 
Newsletter

Idei pentru Lideri
Citate de Abraham Lincoln pentru comunicatori lincoln_abraham.jpg
Cel mai cunoscut preşedinte al Statelor Unite din secolul al XIX-lea, Abraham Lincoln, a fost izvor de inpiraţie pentru mulţi comunicatori timp de aproape două secole.
Pentru a aminti de înţelepciunea celui care a spus că “Votul este mai puternic decât glonţul”, PR Daily a “tradus” câteva dintre citatele care-l au ca autor pe cel de-al 16-lea preşedinte american.
Citatul saptamanii
Henry Ford - “Când totul pare a-ţi fi împotrivă, aminteşte-ţi că avionul decolează împotriva curentului, nu pe direcţia lui”
ford_henry.jpg
Interviu
Jacques Séguéla: “Publicitatea este o meserie a iubirii, nu o meserie a banilor” seguela_jacques.jpg
Jacques Séguéla, cunoscut drept guru-ul publicităţii franceze, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii şi pasiunii pentru creativitate.
Cu câteva zile înainte de a împlini 80 de ani, Séguéla a participat la Forumul de Afaceri Regional Franţa - Europa de Sud-Est care s-a încheiat miercuri la Bucureşti.
Cartea saptamanii
”Cei care schimbă”: o carte despre cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care au reușit în lupta cu multinaționalele cei-care-schimba.jpg
”Cei care schimbă”, noua apariție editorială de la Publica, este prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă.
Mona Dîrțu și Andreea Roșca desăvârșesc cei 20 de ani petrecuți în presa de business cu o carte care desparte apele mediului de afaceri din România. ”Cei care schimbă” jocul ne prezintă poveștile acelor antreprenori români care au ales lupta în detrimentul cârdășiei, atenția pentru clienți în schimbul contractelor cu statul și pasiunea în locul șmecheriei. Istoriile City Grill, MedLife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert și Bitdefender sunt cele care țes zestrea ADN-ului antreprenorial românesc de calitate.
Site-ul saptamanii
Portal EURES va fi lansat în 2014 EURES_new_website.jpg
EURES, portalul dedicat mobilităţii europene pentru ocuparea forţei de muncă, va fi supus unei transformări la începutul anului 2014.
Portalul va avea o nouă aplicaţie „CV Online”, funcţii de căutare îmbunătăţite, un nou design grafic şi de interacţiune şi va fi mai uşor de folosit.
das-instalatii.ro

Afisari
counter